Allmaailm

Austraalia superitagatsus

Posted in Austraalia info by fallenboy on 18. Mar 2010

♪ Hetkel mängib iTunesis: Jamie Foxx ft Marsha Ambrosius – Freak’in Me

Pensioniaeg!

Ehk kuna ma lahkusin Austraaliast, hakkasin tagasi kauplema oma makse ja pensioni. Maksudega on lihtne — saatsin maksudega tegelevasse firmasse oma kokkuvõtted ära (ise arvutasin viimaste palgalipikutest ja PAYG-dest) ja raha peaks saama kätte kuni 5 nädala pärast (minimaalselt 3 nädalat).

Pensioniga seesvastu natuke keerulisem.

Minu Austraalia viisa lõpeb alles juulis, seega pidin ma selle tühistama, sest muidu ma Superit kätte ei saa. Selleks saatsin Austraalia Immigratsiooniametile kirja, et ma soovin oma viisa tühistada (Requesting cancellation of an eligible temporary visa). Peale pooleteise kuu pikkust ootamist sain vastuse, et minu viisa on tühistatud.

Samal ajal, kui ootasin viisa tühistamist, üritasin teada oma superifondide andmeid. Ma ei tea, kas see on mingi Suur Saladus või milles viga, aga enamik tööandjad ignoreerivad seda teemat. Kuna ma töötasin tegelt vaid kahes kohast pikemalt, kust oleks midagi ka tagasi saada, siis peale 4-5 kirja kirjutas ühe firma sekretär mulle tagasi. Ja ülla-ülla eksole — firma ei olnud minu superit maksnud. Aga kuna Austraalia ettevõtetel on kohustuslik seda maksta, saatis tibi mulle mingid vormid allakirjutamiseks, mida olevat vaja minu pensioniandmete kättesaamiseks. Nojah, kui ta arvab, et ma pesueht idioot olen, arvaku edasi — ta saatsis mulle superfondi alustamise dokumendid. Ma ei hakanud protsessima, mis mul sellest, peaasi, et ta maksab selle superi ära ja ma saan selle tagasi taodelda. Teine firma, üks talu, ei ole ikka veel reageerinud mu arupärimistele. Kuna palgalipakal oli kirjas, et nad pensioni maksid, siis ma ei karda, et nad seda tegelikult ei teinud, vaid tahaks teada fondi nime — Austraalias on superi fonde vist üle 3000 ja valitsusel ega kellegil muul ei ole võimalust mugavalt leida kõik sinu superikontod… Samas aga firma, mis hakkab mul nende asjadega tegelema, saab ise kah neid asju tööandjatelt välja nõuda.

Kogu tänase loo õpetussõnad on järgmised: enne, kui hakkate superit tagasi taotlema, veenduge, et seda on teie eest ikkagi makstud. Jama ju, kui te jääte ilma enda teenitud rahast.

Koala

Lisa kommentaar

