Allmaailm

Soola-pipra kala ja nuudlid aedviljaga

Posted in Mina, kokk by fallenboy on 16. Mar 2010

♪ Hetkel mängib iTunesis: Jamie Foxx – Slow

Jällegi paar päeva vana nali.

Sydneys olles käisin ma Mayeri all olevas food courtis ja tellisin alati soola-pipra kala ning nuudleid mingi tsillikastmega. Otsustasin neid järele teha. Otsisin mõned retseptid ja asusin teele.

Soola-pipra kala
Selleks sulatasin pool päeva hõbeheigi fileed. Kui see lõpuks suvatses üles sulada, lõikusin ta suutäiesuurusteks tükkideks. Kastsin tükid lahtiklopitud munasse, seejärel keerutasin neid jahu-soola-pipra segus ning praadisin rohkes kuumas õlis mõlemalt poolt kuniks kalatükid ilusad kuldpruunid oli. Seejärel tõstin kala WC-paberi peale, et õlist lahti saada.

Tulemus:

Salt & pepper fish fillets

Soola-pipra kala

Väga hea maitses, kuid siiski ei olnud tegemist sellise maitsega, mida ma olin oodanud. Kuna vastava toidu retsepte on palju, on raske leida seda õiget. Muidgi muutis kala maitset ka see, et ma ei frittinud teda, vaid praadisin rohkes õlis. Aga nagu ütlesin — tulemus väga hea.

Kes retsepti tahab, siis seda mu ei ole, aga mul läks suht palju fileed, paar muna, paras ports jahu, natsa pipart ja omajagu soola.

Nuudlid aedviljadega
Sellega selline naljakas lugu, et vaja oli tsilliõli. Tegin seda siis ise tsillist ja õlist (praadisin tsillipipra tükke kuumas õlis 10 minutit). Internet rääkis, et kuumas õlis tsillit praadides muutub tsillipipar läbipaistvaks. No ma ei tea, mida nemad selle tsilliga teevad, aga mul igatahes kõrbes see ära ja õli muutus pruuniks. Ja ei olnud mittemingisugust põletavat maitset, nagu vaja oli. Ega paremini läinud ka teise satsiga — praadisin tsillit vähemkuumas õlis — ei kõrbenud küll väga hullusti ära, aga maitse oli ikkagi sama, nagu eelmisel — maitsetu.

Laskmata ennast sellest heidutada, praadisin küüne küüslauku, sobiliku sibula, pasliku porgandi ja paraja paprika kuumas õlis parajaks ja lisasin siis suvalt seeni. Kiirelt läbi segades lisasin omavalmistatud tsilliõli ja sojakastet. Kõige otsa valasin pehmeks keedetud nuudlid. Segasin veelkord läbi, lasin kuumal läbi minna ja valmis nad olid. Kella ei vaadanud, aga biloogiline kell ütles, et ei läinud rohkem, kui 10 minutit.

Jällegi — tulemus ei olnud selline, nagu lootsin, aga kõik, kes sõid, kiitsid:

Noodles with vegetables

Nuudlid aedviljadega

Mulle omaselt lõikusin toidule kõrvale paprikat, värset kurki, marineeritud peeti ja marineeritud ingverit.

Kõrvale jõin ma rohelist teed jasmiiniga — tavaline kotitee ei kära kassi sinnsamusesse kah, aga ma leidsin poest pakikese, milles on rohelise tee lehed pallikeseks keerutatud, juurde lisatud jasmiini kroonlehti — kui kuum vesi neile peale valada, avanevad tee lehed ja lisaks rõõmule maitse missugune!

Krõõks! — Ups, sorry! I know it’s rude, but it feels so good when it comes out *

***************
Bundabergi tarkusetera

Lisa kommentaar

