Allmaailm

Rahvusvaheline raha ülekanne, odav

Posted in Austraalia info by fallenboy on 22. Jul 2009

Kõik teie kalkunikitkujad ja põllutöölised, siin on midagi teile:

Kuidas kanda raha odavalt ühest riigist teise e odav rahvusvaheline raha ülekanne

Kõik sai alguse sellest, kui ma saatsin Austraaliast Eestisse raha ja arvele Eestis laekus ca 300 krooni vähem, kui mulle meeldis. Hakkasin uurima, et kuhu see raha siis läheb. Pangast (SEB) sain teada, et see ca 300 krooni on vahendava panga teenustasu, ehk siis 25 USD. Teadjad inimesed ütlesid, et midagi taolist Hansapangas maha ei võeta, et kui saadad 1000 EEK, siis Eestisse laekub 910 EEK (Hansapangas on teenustasu vist 90 EEK). Et siis SEB kasseerib tasu, mida Hansa ei tee. Loomulikult on see õigus tal olemas, sest maksetüübiks oli “kahasse saajaga” st. saatja maksab raha teele pannes saatmiskulu ära, kuid kui raha liiklemise ajal lisakulud tekivad, siis vastuvõtja maksab need enda taskust — niiet ei tasu nutta.

Vaatasin, kui palju mul raha kandmisega aasta jooksul vahelt kadunud on: iga ülekanne, mis on teele pandud USD-s, on läinud 25USD maksma, lisaks siis 22 AUD suurusele Commonwealth panga teenustasule ja 70 EEK suurusele SEB teenustasule. Jämedalt arvutades maksab USD-s ülekanne 200+300+70EEK. Pole vähe. Eurodes on natuke odavam, iga ülekanne on 12.50 EUR, seega 200+200+70EEK.

Orkutist aru pärides teadis üks neiu, et AUD-ides ülekannet tehes vahelt midagi ei võeta. Commonwealth pangas on aga piirang, et AUD-des raha kandes peab summa olema vähemalt 500 AUD-i. Paaril korral olen ma kandnud rohkem, kui 500 AUD-i, kuid kuna harjunud eurodes askeldama, ei osanud seda valida.

Ma ei kirjuta, kui palju ma vahendavatele pankadele olen maksnud, ma ei ole seda veel kõvahäälselt välja ütelnud, nii on parem minu tervisele.

Nüüd aga kogu loo moraal, püant ja teadmine, et ma olen tuhandeid kroone pankadel kinkinud: Orkutis aru pärides soovitas mulle üks noormees www.moneybookers.com-i, et see on väga viks ja odav. Proovisin järgi ja minu katse tulemus:

100 austraalia dollari ülekandmine Commonwealth pangast (Austraalia) SEB panka (Eesti):

Pank:
• -22AUD rahvusvahelise makse teenustasu saates
• -25USD vahendava panga teenustasu (100 AUD-i saab üle kanda vaid USD-s)
• -70EEK konvertimisteenustasu/rahv. makse vastuvõtmine

Saaja saab: 100AUD-22AUD-25AUD-70EEK=405.85EEK (Wolfram Alpha andmetel)

MoneyBookers:
• -3.15AUD

Saaja saab 100AUD-3.15AUD=869.56EEK (96.85AUD eesti kroonides).

Masendavam, kui Reformierakond ja Keskerakond kokku, eks!

Kuidas MoneyBookers töötab?
• Kannad raha enda arve pealt MoneyBookersi arve peale (sama riigi panka, kus on arve, millelt kannad), makse selgituseks paned enda MoneBookersi ID.
MoneyBookersis pead sa olema registreeritud täpselt sama nimega, mis on ka sinu arvetel pangas, sest raha saab liigutada vaid enda kontolt enda kontole.
MoneyBookers saadab Sulle e-kirja, kui raha on sinu MoneyBookers kontole laetud.
Minul võttis aega 1 päeva.
• Teed MoneyBookersi kontolt väljamakse enda kontole.
Raha kantakse saaja riigi panga kontolt, kohalikus valuutas, seega ei kasseeri pank valuutavahetuse tasu ja ei saa vahetada valuutat halva kursiga.

Pankadel (vähemasti Commonwealthil) on siiski üks eelis MoneyBookersi ees — kiirus. Pangast panka liigub raha tundidega, MoneyBookersiga läks 2 päeva. Samas kas kaks päeva on piisavalt pikk aeg, et kinkida pankadele 400-500 EEK?

Ja maailm on parem paik.

14 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dane said, on 26. Aug 2009 at 22:30

    Tänan tarviliku nõuande eest. Lendan 6.sept teiseks aastaks austraaliasse ja murdsin pead, kuidas sealt vanematele raha kanda. Googledasin “ülekanne austraalia kontolt eesti kontole”😀 ja leidsin sinu lehe. Igatahes tänud moneybookersi eest;)

    • fallenboy said, on 27. Aug 2009 at 21:04

      No worries, mate!

  2. Karl Taklaja said, on 21. Jan 2010 at 23:22

    thanks, väga asjalik, sain enda ülekanded sellega väga kenasti tehtud.🙂

    • fallenboy said, on 23. Jan 2010 at 18:18

      Tore, et sain kasulik olla🙂

  3. mihkenzo said, on 27. Jan 2010 at 04:08

    Suurimad kiitused väga selge ja puha tõde , tänud veel kord!!

  4. ilmar said, on 15. Jul 2010 at 10:53

    Tere! Tahtsin küsida, et kui mul oleks vastupidi soov, et näiteks vanemad saadaksid mulle Aussisse raha.. Sain nagu jutust aru, et oma kontolt minu kontole nad moneybookersist ei saa saata või kui saab siis kallimalt. Et kas siis peaks neil laskma kanda raha läbi minu Eesti pangakonto moneybookersist minu Auskontole? Või kuidas oleks arukas?

    • fallenboy said, on 15. Jul 2010 at 12:34

      Lase vanematel enda eesti arvele raha kanda, kanna enda eesti arvelt raha Moneybookersi arvele ja siis tee väljavõte enda Aussi kontole🙂 Kõik see värk toimub ka tagurpidi.

      Kui aga Sul Eesti kontole ligipääsu pole, siis jah, pead vanematele andma ligipääsu, et nemad Sinu arvelt kannaks Moneybookersisse. Sest raha liigub vaid ühe inimese nimega algusest lõpuni.

      Edu!

  5. Üllar said, on 18. Oct 2012 at 21:51

    Ei tea, kas keegi siin vastuseid enam kirjutab, aga mul oleks küsimus. Kui mu nimes austraalia pangakontol on “u”-täht, aga eestis eestipäraselt on “ü”-täht, kas siis sellest võib ülekandmisel probleem tulla? Ja kas raha saab tagasi ka kanda, kui tulebki vastus, et eesti kontol on teine nimi?

    • fallenboy said, on 21. Oct 2012 at 02:41

      Ikka kirjutab😛

      Mul endal kah perekonnanimes täpitäht, see asendatakse tavaliselt ilma täpita versiooniga — selline on enamasti komme. Kuigi austraalia nõudis vastete kasutamist (ä = ae), siis pank asendas ä = a).

      Kui kontodel on eraldi nimed, siis sa ei saa neid enda MB kontoga üldse sidudagi. Niiet ei ole probleeme olnud.

      Edu!

  6. Anna said, on 22. May 2013 at 16:51

    Tere!
    Mul on probleem. Selleks, et Austraalia Moneybookersi konto nr ja muid vajalikke nr ülekandeks saada, tuleks pärast valikut Pangaülekanne valida Austraalia pank, aga mul pakub valikus ainult Swedbanka. Ei ole ju mõtet teha ülekannet Swedbanka, see on sama hea, kui kohe enda panka kanda. Oskate aidata?

    • fallenboy said, on 24. May 2013 at 10:51

      Hei,

      Olen viimasel ajal kuulnud, et inimesed ei saa lisada väljaspool resideerumisriiki pangakontot. Ma ei oska kommenteerida täpselt, miks ei saa, minul igal juhul on aadressil https://www.moneybookers.com/app/profile.pl ehk siis My Account -> Profile ja sektsioonis LIST OF BANK ACCOUNTS link Manage alt lubab lisada uusi panku. Osad on ettetäidetud, osadel peab ise panema BIC numbrid ja muud vajalikud andmed.

      Kui ei leia, kirjuta Moneybookersi klienditeenindusse, nad vastavad väga hästi ja põhjalikult, kuid varu aega, vahel tuleb vastus päevadega, mitte tundidega.

      Edu!

      • Anna said, on 24. May 2013 at 19:51

        Hei!

        Tänud kiire vastuse eest! Tundub, et mul toimiks seal hetkel ainult Eestist Austraaliasse saatmine, kuna mulle Upload Funds all pakub ainult Swedbank’a raha laadimist. Tahaks teistpidi, aga ei lase. Kirjutasin klienditeenindusse ka ja ootan neilt vastust.

        Päikest!

  7. Vel said, on 8. Jun 2013 at 11:55

    Hei!
    Tahaks kanda Austraaliast raha Eestisse, aga hetkel on AUD-EUR kurss nii halb. Kirjutasid, et Moneybookersiga ei ole võimalik halva kursiga raha kanda, et siis mis kurssi seal kasutatakse või kuidas see toimib?
    Aitäh

    • fallenboy said, on 8. Jun 2013 at 12:03

      Hei!
      Raha kursi määrab ära turg, ahned onud Föderaalreservist või Jumal teab kes, seda ei saa muuta ei Moneybookers ega kahjuks ka mitte mina.
      Ole õnnelik, et sa ei pea pangale üüratuid teenustasusid maksma.
      🙂


Lisa kommentaar

