Allmaailm

Kus on kodu koht?

Posted in Mildura by fallenboy on 12. Jul 2009

♪ Hetkel mängib iTunesis: Supermode – Tell Me Why

12. juuli 2009 Mildura, Victoria, Austraalia

Ma olen tänaseks aasta Eestist eemal olnud. Ma tulin Austraaliasse elama, sest Eestit ma elamisväärseks ei pea. Tänaseks ei ole see suhtumine muutunud, küll aga pole ma kindel, et Austraalia on just see õige koht — jah, siin on ilus ilm, sõbralikud inimesed, kes naeratavad ja ütlevad ilusaid asju isegi siis, kui nad sinult midagi ei looda. Jah, siin väärtustatakse inimest ja tema tehtud tööd. Ja siinne valitsus ei koori ega ruuna enda elanikke. Vähemalt on kõik see mulle ühe aasta jooksul nii paistnud… Aga mu sisetunne ütleb, et see ei ole ikkagi see koht — sest siinne kliima on hoopis midagi muud, milles ma üles kasvanud olen ja ma ei saa rääkida siin enda keelt… Ja ega vähemtähtiski pole see, et mulle ei meeldi sinne inimeste maitse ja nende olematu kunstimeel😛

Ma ei tea, mida teha. Albiino emahunt tahab, et ma jookseks edasi, parem koht on seal kusagil olemas (UK, Kanada), aga mina kaalun ja kaalun ning leian, et Austraalia on ikkagi suhteliselt hea koht. Ja kõik märgid näitavad, et peaksin siia jääma — kui ma Lapsele rääkisin, et ma olen paar päeva mõtlenud, et ma ikkagi üritan siia jääda, tuli minut.ee-s uudis, et IT-inimesed on Austraalias väga oodatud. No kui see oli lihtlabane kokkusattumus, olen ma ema Theresa kehastus!

Ma ei ole selline inimene, kes arutab enda otsuseid kellegiga ja kes teiste soovitusi tõsiselt võtab ning see on enam-vähem mulle vaid head teinud… Aga kas ma saaksin nüüd eirata selliseid märke? Aga kas ma saaksin eirata enda sisetunnet? Kumb on tähtsam — sisetunne või .. kosmose saadetud märk?

Miks ma nüüd ei näe enam unes hunte (nägin kunagi väga tihedalt unes hunte, tavaliselt kägistasin nad surnuks. Viimane kord nägin albiinot krooniga emahunti, kes minuga rääkis (ei mäletanud hommikul, mida ta mulle ütles). Indiaanlased usuvad, et hunt on inimese vaimne juht ja teda ei tohi ära tappa… Kas emahunt ütles mulle “so long, sucker! Tapsid kõik enda juhid ära ja mina enam rohkem uusi välja ei saada! Oled üksi!”? Või oli see märk sellest, et ma ei vaja enam juhtimist, olen ise piisavalt targaks saanud ja emahunt lihtsalt tuli hüvasti jätma?)?

Ja teie, kes te arvate, et ma olen reetur ja õnnekütt, egoist jne jne jne — ärge hakake pihta! Kui te suudate elada enda kodumaal nii, et seda anastav valitsus teie elamist-mõtlemist-keha ei suuda mõjutada, siis siiralt — ma olen kade teie peale! Mul on kahju lahkuda enda kodumaalt, kuid ma ei taha elada elu, kus ma pean enamiku oma elust tegema tööd, mille eest saadav tasu on kordades väiksem, kui normaalsetes ühiskondades — ja seda isegi siis, kui mul on hästitasutud töökoht, kus ma teen head tööd. Mul ei ole motivatsiooni istuda 8 tundi tööl ja teha tööd, mille omandamiseks olen ma raisanud hulka raha ja aega, kui selles eest saadav tasu on väiksem, kui kusagil mujal saadav tasu lihttöö eest, mis ei nõua õpinguid ega investeeringuid… Ja on stressivaba.

Ei, see ei ole vingumine — see on ebaõiglus.
Ei, ma ei pea ise midagi tegema, et enda riiki paremaks teha — ma olen valinud ja palga maksnud inimestele, kes peavad minu jaoks elu paremaks, elamisväärsemaks ja õiglasemaks tegema.
Ei, ma ei ole patrioot — kui te tõesti arvate, et tänapäevased riigid on autonomsed riigid klassikalises mõistes, siis palun, avage silmad. Patriotism? Palun! Parem tunnistage, et teil ei ole oskusi, et mujal läbi lüüa!

Lisa kommentaar

