Allmaailm

Ilmast

Posted in Mildura by fallenboy on 1. Feb 2009

Kui millestki muust rääkida ei ole, räägime ilmast.

Hetkel mängib iTunesis: Ne-Yo – Closer

1.veebruar 2009, Mildura, Victoria, Austraalia

Tundub, et ma toon endaga alati paha ilma. Kuidas muidu seletada seda, et kui ma maandusin Sydneys, oli seal paha ilm, külmim päev sellel aastal — 13 kraadi (sooja) ja vihmane. Aitäh ilm, sinu pärast ei saanud Oscar mulle linna näidata ja me pidime tema juures Sõpru vaatama. Hoolimata sellest, et mina ole Eestist ja tema Kolumbiast, tegi ta mulle kogu aeg teed, sest ma ei olnud selliseks ilmaks valmistunud ja hambad lagisesid.

Ja siis tuli Caboolture. Unseasonably cold and wet. Ahah. Nojah siis. Mida iganes.

Bundaberg. Unseasonably cold.

Ayr. Ma ei mäletagi, mis seal viga oli, Delta backpackers midagi kobises, et kas oli liiga vihmarohke vms, aga noh, kes neid usuks — nemad väitsid, et tööd hetkel ei ole, aga 10km lõuna poole ei olnud hoopis töötajaid.

Ja siis Mildura. Kui siia sattusime, siis oli siin sajune. Muidugi aastaajale mittekohaselt.

Ja nüüd siis kuumalaine. Saja aasta kõige suurem. Ma poleks arugi saanud, et midagi valesti on — meil farmis ikka naerdi ja öeldi, et 35 ei ole midagi, et veebruaris läheb 48 peale. Ja siis tuli jaanuaris 42-45. Ma alguses arvasin, et veebruarini on aega, ilm kerib kuuma üles, aga siis loen lehest, et kuumalaine. Tooh tillae. Et Adelaides on 2 päevaga Looja karja läinud 20 inimest ja sama palju Melbourneis. Kogu konks selle asja juures on aga hoopis selles, et jah, Veebruaris viskab temperatuuri vahel 48-le, aga tavaliselt on ikka nii 30 kraadi ringis. Nüüd aga on olnud juba 2 nädalat iga päev 42-43 kraadi.

Kõik, kes arvavad, et 40 kraadises kuumas on tore — te ei tea, millest räägite:

1. Kogu aeg ja igal pool on kuum, maha jahtuda ei ole võimalik.
2. tunned ennast vana naisena — igale poole, kuhu istud-toetad, tuleb märk laiguke
3. öösel on temperatuur nagu eestis kõige kuumema ilmaga päeval — 27-30 kraadi. Kui Ärapanija kord demonstreeris, kuidas öö jooksul eritab inimene 1-2 liitit vett, siis 30 kraadiga käid sa öösel joomas 1-2 iitrit vett ja voodi on läbimärg, nagu oleks kogu toatäis rahvast just sinu voods alla lasknud.
4. kui tuul väidetavalt jahutab, siis 40+ kraadiga on tema effekt vastupidine — minge ventilaatoriga saunalavale ja vaadake, mis juhtub. Või laske fööniga kuuma õhku näkku.

Kes tahab teada, milline tunne on olla 40 kraadiga päikese käes: pange pea 100 kraadisesse praeahju (viludas on 40 kraadi, mis te arvate, et päikese käes on siis 50?).

Me siin mõtlesime, mis on parem, kas kuumus või külmus ja jõudsime järeldusele, et kui sul on külm siis piisab jooksmisest või kiiremini liigutamisest, et sooja saada, aga palavusega ei saa sa ennast mitte kuidagi jahutada. Kuid siiski on soojus parem, kui külm😉

Mis juhtub, kui sa töötad kuuma käes? Näed, et sinu sõber muutub farmeriks ja autod kihutavad maanteel tagurpidi. Kui hakkad juba selliseid asju nägema, on oht mõne aja pärast kops! surnult maha kukkuda. Surmalähedane seisund. Mida mina olen kogenud!

Lisa kommentaar

