Allmaailm

Varased jõulud

Posted in Mildura by fallenboy on 21. Dec 2008

Hetkel mängib iTunesis: Bobby Valentino – Only Human

21.12.2008, Mildura, Victoria, Austraalia

Mulle täitsa meeldib see mõte, et ma vaid kord nädalas kokkuvõtte teen — nii palju aega jääb järele, et teha muid põnevaid asju! Näiteks poes käia ja magada.

Alustame siis algusest. Nädala alguses meil mittemingisuguseid erilisi väljavaateid tööd saada ei olnud, õnneks oli siiki raha eelmisest nädalast, et üüri maksta ja oodata jaanuari alguses saabuvat tööd — sünnipäev, mis mul on umbes 26.12, oleks olnud küll nutune, aga kes mind teab, siis ma ei pea seda niikuinii, niiet need pisarad ei oleks olnud kibedad.

Neljapäeval, üürimaksmispäeval, küsis hosteli omanik, Peter, et mida v%&**u me siin teeme, et tööd ei tule enne, kui (nüüd siis juba) jaanuari lõpus. Soovitas minna Sheppartoni, et seal pidavat oleme midagi teha, et kõik need inimesed, kes lasti lahti Gavini suurepärasest naelaistandusest, läksid sinna — no sellisel juhul ei ole seal enam mingit tööd, sest kui nad tõesti kõik sinna läksid, siis pole seal mitte 10-15 inimest, ikka 25-30 vist…

Nutt kurgus ja nälg terendamas silme ees, istusin netti ja hakkasin reisi planeerima — eriti nagu ilusaid paiku ei olnud, kõik ajasid sama jama — jõulud ja aastavahetus tulekul jne.. helistagu ma pärast aastavahetust. Kui ma sellel ajal veel elan.

Lootus oli, et Riviera Motel, mille kaudu me saime kõrbe viinamarjastamise töö, võtab meid avasüli vastu, sest me oleme ju nii toredad. Minu suureks õnneks nad täpselt nii arvasidki (samas — miks nad ei oleks pidanudki — me ju oleme toredad). Mitte et sellest veel vähe ei olnud, panid nad meid ka jalamaid tööle, andsid kahese toa ja üüri võtsid 115 (teine hostel 140) dollarit. Unes siiani vahel nutan suurest õnnest.

Töö saime lubaduse peale, et teeme seda kaua ja korralikult — nii paar kuud vast. Täitsa sobib, sest raha on vaja kokku ajada — vastupidiselt meie kehale, meie plaanid kokku ei kuivanud.

Laupäeval siis oli esimene tööpäev — korjasime eggfruiti (eggplanti vili) — kes ei tea, siis see on selline umbes täiskavanud zukiini suurune, libe läikivlilla vili, mis puruks lõigates paljastab vahtkummi sarnase viljaliha. Ja siis veel rohelist paprikat (jäkk, punane on parem).

Iga päev peaksime töötama vähemalt 8 tundi, alustame kell 6 ja pool 3 peaks käärid ämbrisse panema (eggfruitid lõigatakse kääridega taime küljest ära). Palk on vist 16.25 tunnis, enne maksu. Vanad olijad usutlesid, et 1 päev = 113 dollarit, 1 nädal 800 dollarit ümbrikus (kõik seaduslik, ärge minge ennast maksuametisse veel lollimaks tegama).

Mul on uhke tunne kuuluda vähemusse — farmis on 2 suurt gruppi: riisid (asiaadid) ja karrid (indud). Mina, laps ja makaroni (itaalia) tibi oleme vaatet ainukesed valged.

Olen kuulnud ja ise kuuldut levitanud, et hindud on räpased. Mul on hea meel, et ma ma ei eksinud — tule taevas appi, kuidas nad haisevad! Näruse juhuse tõttu sattusin indu kõrvale tööle ja pidin spurtima, et temast ette saada — muidu oleks seal vaos otsad andnud, minu laul oleks olnud laulnud, oleks käärid vakku visanud.

Lõppkokkuvõttes — lõpp hea, kõik hea. Ja farm on ka siiani üks normaalsemaid — sõimata ei saa, kiirust taga ei aeta ja palk makstakse kätte.

Ma olen väljas.

Aa.. üks asi veel — kapsikume korjates tegin uue nalja: Mis ühist on shoppahoolikul ja kristlasel?
Vastus: järgmises sissekandes😉

Lisa kommentaar

