Allmaailm

Optus

Posted in Sydney by fallenboy on 27. Oct 2008

27. oktoober 2008, Sydney, NSW, Austraalia

Täna kell 11 sisesnesin Optuse kompleksi, mis koosneb 6 suurest majast North Rydes, Põhja-Sydneys. Vastu võttis mind Margaret, kes on ise nüüdseks juba austraalia resident, päritolult aga poolakas. Läksime neljandale korrusele, et kutsuda ka Karan pisikesele tööintervjuule. Karanil oli natuke kiire, seega ta jäi hiljaks, mis muidugi oli natuke üllatav, sest minu tööintervjuu sai selgeks ca 1 nädal tagasi.

Margaret andis mulle 10 lehetäit ülesandeid — 2 lehetäit oli HTML-st ja CSS-st, millest ma pidin vigu leidma ja neid parandama. Algus oli tore — ülesanded andsid teada, et inimene, kes ülesandeid oli koostanud, ei teadnud, mis vahe on HTML-l, XHTML-l või XHTML-i erinevatel versioonidel🙂 Seega sain särada. Kahjuks jäi mulje, et nad ei olnud sellest üldse huvitatud — nende arvates oleks ma võinud kasutada aegunud märgendeid ja XHTML-i kirjutada ka ilma namespacita jne… Mis oli muidugi pisut imelik, sest nad testisid ju mind, kui HTML+CSS eksperti, kes lisaboonusena saab aru ka JavaScriptist.

Järgnevad 8 lehte käisid raskenevalt vaid JavaScripti kohta — 7 lehel olevad küsimused suutsin ma ära vastata, mõned põhjalikult lahti seletades, mõningatele selgitusi andes pisukese kõhklusega. Viimase, 8 lehe andsin ma puhtalt tagasi ja tunnistasin, et seal olevad küsimused ületavad minu teadmisi. Kahjuks ma ei mäleta neid küsimusi, aga midagi oli morfoosi vms kohta küsitud, siis mingeid … võtteid palutud võrrelda jne…

Kui ma nägin, et HTML-i ja CSS-i osa testülesannetes on tühine, sain ma aru, et ma seda tööd ei saa. ja kui saan, siis ma poleks kindel, et ma seda tahaks, sest töökoht, kus otsitakse Front-End Developerit (HTML+CSS), kellel on teadmisi ka JavaScriptist, see kindlasti ei olnud. Pigem otsisid nad jah Front-End Developerit, kelle tugevuseks on JavaScript…

Kui nad küsisid, kas mul küsimusi on, mul oli tahtmine küsida, miks te mind kutsusite, kui mul on CV-s kirjas, et mul on JavaScriptis põhisokused, teie aga otsite selgelt spetsialisti tasemega arendajat? Ja miks te rõhute HTML-CSS-i, kui te sellest absoluutselt ei huvitu…

Lahkudes rääkisin Margaretiga Optuse töökorraldusest — ta rääkis masinlikult, et Optuse campuses on eluks kõik vajalik olemas, sest inimesed töötavad 9-10 tundi päevas ja pisut liialdades võiks öelda, et kodus käiakse vaid magamas… Ta isegi tunnistas, et tunneb nagu elaks Big Brotheris — on suletud ühte keskkonda, kust eriti välja ei saa. Teda kuulates olin õnnelik, et ma nende pakutud kohale ei sobi — just töö jaoks elamise mentaliteedi pärast ma Eestist ära tulin ja uude ämbrisse ma astuda ei tahaks. Raha muidugi oleks olnud hea — 50 dollarit (üle 400 kr kätte) tunnis + boonused, aga mis sellest kasu oleks olnud, kui ma oleks elanud närvivapustuse äärel:P

Nägin ka nende tööruume — suur saal, kus on koos 30-40 inimest…

Optusest välja saades helistasin agentuuri Samanthale ja sain aru, kes vea oli teinud — agentuur. Samantha tahtis täpselt teada, mida küsiti, mis mahus ja mis suunitlusga. See, et nad rõhku JavaScriptile panid ei olnud talle niivõrd üllatus, kuivõrd uus info, mida järgmisele kandidaadile rääkida — ju ma olin siis esimene, kes nende kaudu selle töökoha intervjuule kutsuti. Seega jäi agentuuri poolt natuke hüljatud mulje — pigistame info välja, siis saab järgmisele inimesele täpselt rääkida, mida otsitakse… Ma ei ole Optuse peale pahane, kuivõrd agentuur käitus natuke solvavalt — nende tegemata töö pärast pidin mina jooksma mööda Sydneyt ringi suure lootusega.

Loomulikult pole ma Samanthast midagi enam kuulnud. Ega ka Optusest😀 Ülla-ülla.

Homme lähen seega CDM Graphicsisse.

Lisa kommentaar

