Allmaailm

Vastus kommentaariumis toimuvale

Posted in Austraalia by fallenboy on 25. Jul 2008

Tere tibulinnud!

Anna, tema ema ja Stever arvavad, et elu siin Maa tagaküljel on kohutav ja minu loodetud pudrumäge siin ei ole ning ma veedan enda päevi silmi peast nuttes. Räägin siis nii, nagu asjad minu arust on.

Olen ma pettunud? Natuke küll. Ma lootsin siit eest leida midagi ilusat ja lahedat, mida pea kõik blogijad, kes eelnevalt Austraalias on käinud, väidavad. Ma ei leia seda – majad on räämas, iluaedu ei ole, linnade üldmulje on ekletiline ja struktureerimata, pidevalt kohtab maju, kus üks sein on värvitud kolme rentniku poolt kolme erinevat värvi ja pahatihti teed värvid omavahel ei sobi, värvimise kvaliteet on erinev jne jne jne. Tänu sellistele pisiasjadele on üldmulje rõhuv, masendav ja närviline..

Minu põhimure ongi selles, et ma kujutasin ette, et ma satun lahedasse ilusasse linna, aga need linnad, kuhu ma olen sattunud, seda kindlasti ei ole — kui ma mõtlen Austraalia peale, kangastuvad mulle räämas majad ja elu suhtes pohhuistlikud inimesed. Kui sõita Sydneys ringi, jääb mulje et oled sattunud agulisse selle kõige halvemas tähenduses — palju pealtnäha räämas ehitisi. Võimalik, et tegemist on kultuurishokiga sest…

INIMESED on siin väga sõbralikud, ääretult abivalmid ja toredad. Minu jaoks pisut liiga sõbralikud ja jutukad… Igal pool on “no worries” mentaliteet ja seesamune mentaliteet on arvatavasti põhjustanud ka selle, et kedagi ei koti, millises majas ta elab, kas seda on ilus vaadata, kas kõrvuti asuvad majad omavahel ka harmoniseeruvad jne jne… Selline suhtumine meeldib mulle ja ma tegelikult saan aru, et see viis, kuidas nad elavad ongi tegelikult täiesti õige — miks muretseda millegi nii ebaolulise pärast nagu on seda maja värv? Aia väljanägemine vms… Pohhui ju! Aga mina olen pärist kusagilt, kus see on (üle)tähtsustatud ja sestap ka see … kultuurishokk.

Kas ma tahan tagasi? Kuid kui te arvate, et ma tahan tagasi ja vihkan seda kõike siin… Voilaa😉 Saite tünni! Mulle meeldib hetkel elada lihtsalt eksisteerides, muretsemata tuleviku pärast. Elan hostelis ja naudin hetke. Mul pol internetti, seega ma suhtlen inimestega, kirjutan blogi, kuulan muusikat ja veeretan päeva õhtusse. Töö on siin kah selline .. mänglev. Hetkel on minu suuremaks mureks see, et väljas jalad märjaks ei saaks ja kui palju ma teenin palka (täna oli palgapäev, aga ma ei ole veel saanud pangakaarti, seega ei saa kontot kontrollida). Kui ma saan palka normaalselt, siis peale kolme kuud läheme Suure Korallrifi juurde, Whitsunday saartele. Lugesin, et seal on võimalus, et laev viib sind rannale, paneb maha ja tuleb sulle 3 päeva pärast järele — ja nii sa eladki saarel 3 päeva nagu Robinson Crusoe😉 Lahe, eks😉 Ja kui väga hästi raha saame, siis läheme Fijile! Ma tahan veel ära näha vihmametsa, kindlasti kusagil valge liiva ja türkiissinise veega kohas päikest võtta ja võib-olla ka vaadata Uus-Meremaad.

Kui mõtlen, et peaksin tagasi tulema sinna õelate inimeste juurde, siis hakkab mul lõug värisema… Ei taha veel tagasi! Aga selline plaan nagu siia tulles oli — jääda Austraaliasse elama, taotleda siin Skilled Worker’s viisat — EI! See sai selgeks kohe, kui Austraaliat olin natuke näinud. Ma olen siiki liialt Euroopaga harjunud ja kuigi mulle meeldib austraallaste mentaliteet, ei tahaks ma muutuda nendesarnaseks, aga muidu siin elada ma ei saaks. Võimalik, et kui ma oleks rohkem Kodus ja Võõrsil vaadanud ja kohaliku elu-oluga rohkem kursis olnud poleks sellist shokki nagu hetkel on. Kes teab…

Ma ei taha küll veel tagasi, aga mul on juba mõned mõtted, mida Eestis teha… kindlasti ei taha ma elada edasi sellist “elu” nagu ma enne siiatulemist elasin — see ei ole elu, pigem eksisteerimine. Ja kui ma tagasi tulen, siis ma pean ju jälle kõike algusest alustama — ja see idee mulle meeldib😀

Kokkuvõtteks — ma ei ole Austraaliast vaimustuses, küll aga ma naudin igat hetke oma praeguses elus ja ei taha tagasi külma ja võistlevasse maailma🙂 Nagu mu sõbra sõber ütles, kui sai teada, et ma läksin Austraaliasse — “Niiet tal saigi siis tsivilisatsioonist kõrini?”.

Lisa kommentaar

